Opgeroepen Rosario niet speelgerechtigd voor wedstrijd tegen Duitsland

Blunder KNVB

0
93

De KNVB maakt een enorme blunder door Pablo Rosario op te roepen terwijl hij niet speelgerechtigd is voor de wedstrijd tegen Duitsland. De PSV’er was opgeroepen door de KNVB maar liep vorige maand een schorsing op van één maand toen hij zijn laatste wedstrijd speelde voor Jong Oranje tegen Jong Schotland.

De KNVB ging ervanuit dat die schorsing voorbij was omdat Jong Oranje gisteren speelde tegen Jong Letland en daarnaast dacht dat de schorsing alleen voor Jong Oranje betrof. De UEFA hanteert echter de regel dat de schorsing die is opgelopen bij Jong Oranje ook geldt voor het A-elftal en dat een geschorste speler in zo’n situatie pas twee dagen later in actie mag komen.

De regelgeving is bij de KNVB pas ter kennisgeving aangekomen nadat het bij de UEFA heeft gemeld met het geval Rosario. Het is een domper voor Rosario die pas de volgende wedstrijd tegen Frankrijk in aanmerking komt op zijn eerste speelminuten in Oranje.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here